Lamborghini Aventador – dwudrzwiowy i dwumiejscowy supersamochód zaprezentowany publicznie przez włoską firmę Lamborghini 28 lutego 2011 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant’Agata Bolognese.
Aventador (oznaczenie wewnętrzne Lamborghini LB834) został stworzony jako następca dla produkowanego przez dziesięć lat modelu Murciélago i zarazem nowy flagowy pojazd włoskiego producenta na rok 2011 (obok Bugatti Veyrona jest jednym z najszybszych samochodów na świecie). Wkrótce po zaprezentowaniu, Lamborghini ogłosiło, że przyjęto zamówienia na nowe samochody których realizacja zajmie 12 miesięcy, do nabywców pojazdy zaczęły trafiać w połowie 2011
Silnik
- 60° V12 6,5 l (6498 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
- Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
- Średnica cylindra × skok tłoka: 95,00 mm × 76,40 mm
- Stopień sprężania: 11,8:1
- Moc maksymalna: 691 KM (508,22 kW) przy 8250 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 689 N•m przy 5500 obr/min
Silnik – Dragon edition
- Typ: V12, 60°, L539
- Rozrząd: DOHC
- Zawory: 48
- Liczba zaworów na cylinder: 4
- Pojemność silnika: 6498 cm³
- Moc: 760 KM
- Moment obrotowy: 745 Nm
Osiągi
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
- Średnie zużycie paliwa: 17,2 l/100 km
- Emisja CO2: 398 g/km
Hamulce koła i opony
- Przednie hamulce: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Średnica przednich hamulców: 400 mm
- Tylne hamulce: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Średnica tylnych hamulców: 380 mm
- Opony przednie: 255/35 R 19
- Opony tylne: 355/30 R20
- Przenie koła: 9,5 x 19 HRE
- Tylne koła: 12,5 x 20 HRE
Miałem okazję pojeździć tym cackiem 🙂 fajna sprawa , polecam. Co mi się nie podobało to otwieranie drzwi(jakoś mogli to lepiej rozwiązać). System odpalania jak w F16 🙂 fajny bajer 🙂
Możesz coś bliżej opisać z tym odpalaniem jak w F16?