31 grudnia wymieniałem cewkę zapłonową w swojej Vectrze i500. Wszystko było ok przez 9 miesięcy do czasu gdy znów auto zaczęło pracować tylko na 5 cylindrów.
No cóż, z pewnością mój błąd gdyż założyłem cewkę ze starej i500 która wizualnie była jeszcze w dobrym stanie.
Tym razem zakupiłem fabrycznie nową gdyż nie należy ona do jakiś drogich części.
Tytuł specjalnie nazwałem „bezinwazyjna wymiana” gdyż chciałem udowodnić, że da się to zrobić nie ruszając/ściągając w ogóle żadnej części kolektora dolotowego. Wystarczyło wyciągnięcie akumulatora i odsunięcie skrzynek z przekaźnikami. Jednak przyznać muszę, że trzba mieć naprawde trochę cierpliwości i zdolne palce aby sobie z tym poradzić. Także i u mnie trochę mięsa poleciało 😉
Poniżej kilka fotek z prac.